29 april 2016

Lilla Villa Vita färgen - Nu i stan!


I går var jag medbjuden till nyinvigning.
Lite premiärkväll skulle man kunna kalla det.

Bosses färg firade sin nya färgavdelning.
Så tjusigt det blev!






 

Lite bubblor och blomster hör till premiärer!


Och där står färgen med stort F på hyllan!
Den som förgyller hela Lilla Villa Vita.
Jag skulle nästan lite fräckt kunna säga att det är Lilla Villa Vita färgen.
Ottossons linoljefärg i nyansen Vit Titanzink
Vitare än vit, lyser tom vitt mot vinterns snötäcke.
Många vita hus kan annars se lite gula ut mot snön, men inte denna!





Min färg, som balsam för träet.
Drygare än drygast. Man tror aldrig att en liten burk räcker, men man får snart tänka om.
Våga prova, ni kommer inte att bli besvikna.


Tidigare behövde jag åka en bit för att fylla på i färgförrådet, men inte nu längre!
Färgaffären, Bosses färg, ligger endast en cykeltur bort!

Någonting säger mig att de där möblerna i källaren, som står och väntar på lite nya kläder, äntligen kan få ny kostym.

Vill man läsa lite mer om mina äventyr med färgpenslarna kan man läsa här 




Kram Maria

1 kommentar: