23 februari 2015

Sportlov i Jämtland




Sportlovet är över för denna gång och vi har njutit av vacker natur i Jämtland.
Snö, vinter och en värmande sol, precis som man önskar på en vintersemester.



Känslan när man landar i Östersund är underbar! En hel vecka framför sig med avkoppling och gemenskap med familjen.


Mina föräldrar har ett hus i byn Lomåsen.
En by där det bor en person och hund...





Mina föräldrars hus





På Alla hjärtans dag,  blev jag uppvaktad med ett par nya skinnvantar av maken.
Blev överlycklig åt den fina presenten och tanken bakom.
Tack!


En vecka utan piff, smink eller något annat. Bara på med underställ, ytterkläder och mössa, ganska befriande!

 

Vi kör skoter


Och njuter av solen


God mat


Brastid


Jakten på sol, mot en jämtländsk husvägg


Skoterkid 1


Skoterkid  2


Om man inte kör skoter, kan man alltid göra snöänglar



Eller hålla utsikt efter renar



Eller dra upp sin allra första fisk


Min utmaning var att springa till närmsta by. Vända vid kyrkan och springa hem igen.
Försöker hålla igång min träning, även om jag är på semester.
De jämtländska vägarna erbjuder bra träning för både ben och pannben. Rakare vägar, skådar jag sällan i hemmiljö.
Snöunderlaget är jag inte heller van vid, så nog blev det ett kännbart pass alltid!


Men glädjen när man vänder sig om efter avklarad raksträcka är magisk!


Min mamma på skotertur!


Ja, det var några bilder från vår Jämtlandstripp!

Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Det ser verkligen såååå härligt ut!
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Love hearing about your home and such a tiny village. Beautiful photos of a snowy landscape. thanks for sharing with us. Sharon

    SvaraRadera