19 oktober 2011

Jotun drivved

 



Jag och äldsta sonen har fixat och pysslat lite de senaste dagarna, vilket nu har resulterat i denna uppiffade lastpall. Vid min senaste varuleverans kom denna lastpall av lite mindre modell, sprillans ny i ljus träfärg.
Vi har betsat den med ett lager av Jotuns nyans drivved. Jag älskar den här färgen, med sin härliga lyster och de små skavanker framkommer väldigt effektfullt.

Industrihjulen med låsspärr har vi handlat på Claes Ohlsson (79 kr). Sonen har fått den stora äran att skriva dit dem, precis där han tyckte att de passade bäst! Och nu pryder lastpallen sin plats i vardagsrummet. Dock inte till det ändåmål som syns här ovan, nej, planerna för denna är något helt annat. Vad det är kommer jag att visa imorgon! Men innan den togs i bruk kunde jag inte låta bli att styla lite med mina favoriter.
 (Tidningbacken från House doctor finns nu i butiken igen)

Betsen har jag köpt på Wallgårds färg här i stan. Om någon frågar efter nyansen drivved, så finns den inte längre på Jotuns färgkartor, men fråga i din affär, de kan säkert få fram "receptet"!

Ha en skön onsdag, här lyser solen, men det blåser riktigt höstigt! Så idag blir det att hålla i hatten!

Kram Maria



4 kommentarer:

  1. Utrolig lekkert! Jeg falt helt for pallen, og den stilige kassen til blader. Så herlig og rustikt. Flott satt sammen!

    SvaraRadera
  2. Hej

    Fantastisk flot farve pallen har fået med bejdsen. Er spændt på at se hvad du skal bruge pallen til:-)
    Min syster og hendes partner har lavet et sofabord af en palle.
    Resultatet kan du se på vores blog:

    http://precioussister.blogspot.com/2011/10/pallet-wood-coffee-table.html

    Ha en skøn uge, hilsener Sussi

    SvaraRadera
  3. Så enkla saker kan bli så vackra. Funderade länge på att göra ett soffbord av våra lastpallar till bygget. Nu har de legat ute i blötan lite för länge och är lite läskiga att ta in bara. Får se om jag lägger någon på tork i förrådet. Ser fram emot att se ditt färdiga projekt!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Det ska bli spännande att få se vad du tänker göra med den fina, fina pallen! :)
    Mvh,
    @nnis

    SvaraRadera