14 maj 2011

Badrumsnytt!

Ett av de rum som vi fortfarande har kvar på vår "att göra lista" är vårt badrum.

Tankarna kring detta rum är inte riktigt klara, därav dröjer arbetet.
Jag vill att alla delar ska vara helt spikade, innan jag sätter igång något nytt renoveringsprojekt.

För att vara ett gammalt hus har vi ett relativt stort badrum, en av de gamla kallvindarna gjordes om till badrum, på den tiden då badrummen gjorde intåget i de svenska folkhemmen.

Under tiden tankar och planer vävs samman samlar jag på mig saker, som ska bygga detta rum.
Denna rullvagn hittade jag via en dansk firma på Formex mässan.
En charmig liten förvaringsvagn i rustik industristil kommer att bli perfekt under de sneda taken.

Badkaret på tassar inhandlades för fem år sedan. Gick förbi en trädgård, där de precis kastat ut ett fint gjutjärnsbadkar på lejontassar. Jag la en lapp i deras brevlåda om jag fick köpa det! Min man idiotförklarade mig. Vi bodde i ett hus med alldeles för litet badrum, för att ett badkar skulle få plats. Jag stod på mig, man vet aldrig när det kommer till användning...

 
 Bästa handcremen har jag funnit hos min superfrisör Annika på Bahlsam i Åhus.
Hon har startat sin egen hårvårdskollektion och i denna ingår även denna ljuvliga handcreme.
Gillar doften av aloe vera och den snygga och stilrena flaskan, som passar perfekt bredvid tvålet i samma serie.

Nu tar jag mig en liten tur ut i min syrendoftande trädgård!
Trevlig helg önskar jag er alla!
Kram Maria


1 kommentar:

  1. Vi har också kvar att göra badrum och tvättstuga! köket är äntligen klart. Tack för en fin blogg! Kram Lotta

    SvaraRadera